كارگران معترض فعالیت كارخانه بزرگ فولادسازی فرانسه را متوقف كردند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، كارگران معترض در كارخانه 'ارسلرمتال' روز سه شنبه برای نشان دادن مخالفت جدی خود با توقف فعالیت این مجموعه، راه های ورودی و خروجی آن را بستند و با جلوگیری از هرگونه تردد، مانع ادامه كار شدند.

فعالیت بخش هایی از این كارخانه فولادسازی در منطقه موزل از ماه ها پیش به دلیل بحران مالی متوقف شده و تلاش ها نیز برای پایان این وضعیت بی نتیجه مانده است.

'ادوارد مارتین' رییس اتحادیه صنفی 'ث اف د ت' نیز در این زمینه گفته است: راه های ورودی و خروجی كارخانه تا عصر امروز و تعیین تكلیف كاركنان و كارگران شاغل بسته است.

شركت بین المللی ارسلرمتال پس از بروز بحران مالی و كاهش تقاضای جهانی برای فولاد، فعالیت برخی شعبات خود در كشورهای اروپایی از جمله ' لییژ' بلژیك را متوقف كرد.

در همین حال، 'نیكلا ساركوزی' رییس جمهوری فرانسه كه در حال رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال آینده است، با وعده سرمایه گذاری 150 میلیون یورویی در صدد برآمده راه حلی بیابد.

همزمان اتحادیه های كارگری این وعده دولت را با توجه به الزام تایید آن در كمیسیون اروپایی، ناممكن خوانده اند.

مارتین با اشاره به تعلیق فعالیت بخش های ذوب این كارخانه گفت: این نگرانی وجود دارد كه با تداوم بحران، فعالیت كارخانه كاملا قطع شود.

همزمان با افزایش تنگناهای دولت فرانسه برای حل مشكلات كارخانه ارسلر متال و ادامه اعتراضات كارگری، گزارش هایی مبنی بر ابراز علاقه سرمایه گذاران چینی برای كارآفرینی در منطقه منتشر شده است.

چینی ها اعلام كرده اند كه می توانند با ایجاد چند شركت در منطقه فعالیت این كارخانه تا سال 2014 سه هزار شغل ایجاد كنند.

این درخواست نشان می دهد كه براساس نظر برخی كارشناسان، بحران مالی جاری در حوزه یورو و فرانسه، فرصتی طلایی برای نفوذ سرمایه گذاران چینی در كشورهای اروپایی است.

اروپام **1495**1516





:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: